KHAZINATUL ASRAR 97

jam yang melekat di dinding rumah aku tapat menunjukkan pukul 10:00 malam..adik beradik aku sudah hampir melelapkan mata menyambut mimipi yang bakal hadir..aku membuka lap top lalu melayari blog rakan2...kemudian, tanganku menekan papan kekunci lalu membuka laman myspace..ade satu 'mail' masuk..aku membuka peti tersebut..rupanya itu adalah satu berita ringkas dari seorang teman sekelas...mesej itu ringkas..

rupa-rupanya sahabat tu dah ade blog sendiri..aku pun terus bukak alamat yang diberi....

wow!!

aku terkejut dengan tajuk-tajuk yang ditulis di dalam blog itu..sungguh ilmiah..sesuai untuk semua rakan-rakan tahun 6..aku tertarik dengan beberapa tajuk..sepintas lalu, aku membaca artikel yang bertajuk " surat dari anak mak yang dah x nakal"..aku membacanya..huh, memang menginsafkan..kemudian, aku melihat lagi tajuk-tajuk yang menarik..hatiku tertarik dengan artikel yang bertajuk " surat buat sahabatku"..aku membacanya..bahasanya sungguh indah.aku seperti tidak percaya dengan kalimah yang indah..inilah hasil dari didikan Cikgu Saadah..surat itu amat mendalam maknanya..madah-madah nya mengembalikan memori yang indah ketika aku dan rakan-rakan berada di bangku sekolah rendah..aku semakin sebak membacanya..akhrnya, air mata yang sudah lama dikepung keluar melimpah membasahi pipi..hatiku separuh berbisik:

teman,
sudahlah,
janganlah engkau bersusah payah menyusun madah yang hanya menembalikan memori kita,
semuanya hanya membuatkan kita menangis,
sudah kering air mata ini,
mengalir tanpa henti,
disebabkan perpisahan yang berlaku,
sudahlah,
sudahlah,
sudahlah..!!!

akhirnya aku tidak tahan lagi..air mata mengalir tanpa henti..aku terus menutup lap top dan terus melelapkan mata..segala memori dengan sahabat-sahabat datang kembali dan terus bersarang di benak hati..kalau saudara-saudara ingin membaca blog sahabat yang ana katakan itu bolehlah klik di sini:

khazinatul asrar

namanya ana rahsiakan di sini..dengan ini juga kelab Al-Munir Bloggers United ditambah satu lagi...sekian..wassalam

0 comments:

Post a Comment