tahun 6

Sekarang sudah hampir bulan 7..UPSR bakal tiba...takutnye.....aku rase macam tak nak je amik UPSR..walaupun dah bulan tujuh..aku rase baru je 3 bulan aku belajar..Banyak benda yang aku lalui mase tu.......ade kawan aku yang nak jadi gila pasal nie......ade orang give up sebab otak deme x mau masuk dah mase tu.....aku pun macam tu........sedih aku dibuatnye.....nie baru je UPSR kalo periksa yang laen macam mane??????aku pun x tau kalo aku dah besar nanti macam mane.......malas nak cite tentang nie........Setiap malam....aku mesti belajar....kalo x belajar pun aku dipakse baca buku......nak buat macam mane,kan....pekse lagi 2 bulan je lagi.....susah nak dikate.....sebelum perikse.....aku macam nak jadi gile la kalo macam nie......risau aku dibuatnye.....hari makin hari.......UPSR makin tiba....aku,kawan2,ibu bapa dan guru2 sangat risaukan kami.....sebab kami nie macam orang yang nak perikse tapi jauh lagi.......asyik maen dan berseronok jew.......tapi best jugak sebab boleh release tension yang aku pikul mase tu......emmmmm......macam mane ye.....UPSR minggu depan.....aku dan kawan2 menderita sangat mase tu.......nak online ke nak buat blog ke.....nak maen ke........nak berseronok ke.....semua tak boleh......betapa kecewanya hatiku untuk menjawab perikse UPSR dengan gembire.........HARI UPSR......Pagi2 tu aku bangun seperti biase,aku mandi,sembahyang dan bersiap sedia untuk menjawab UPSR......malas betul nak pergi jawab perikse nie......aku sampai kat sekolah pada pukul 7 pagi.....aku tengok kat kelas aku dah ramai orang yang berada di kelas.....ade segelintir orang yang berada di kelas aku rase takut nak jawab perikse........huuuaaaaaaaa...........lepas tu aku berkumpul dengan kawan2 untuk pergi menjawab UPSR di SK SERI SETIA.........mula2 USTAZ Suhaimi bercakap sepatah dua dan membacakan doa.......lepas tu.....kami pun naik bas.....sebaik je tiba di sane......kami diarah berbaris di tepi bas......kami pun berbaris la.....setelah beberapa minit.....kami diarah masuk ke dalam sekolah itu.....nervous gile........kami melihat budak2 seri setia.....ade orang kate ade budak yang kerek dan poyo........bengang betul dengan budak2 di sane.....rase macam nak belasah dengan bagi BOOO je deme.......Lantak la.....aku nak jawab perikse bukannye nak cari gaduh.....Hari akhir UPSR.......woooo........aku gembire giler sebab aku nak abis UPSR....mase nak balik.......aku berlompat-lompat sebab aku dah abis UPSR.....wooooooooohoooooooo...........yeeeaaaahhhhhh.....leps abis UPSR.....aku kene belajar lagi subjek agama.......sedih giler....baru je nak rileksss....dah kene belajar balek........tidak......aku tak nak.....aku kesian tengok guru2......seksenye cikgu aku nak ajar kawa2 aku nie......cikgu aku nak giveup je....sebab cikgu aku mengajar kami macam ajar benda je..........belajar tak nak......dengar cakap tak nak.......susah betul........Hujung bulan sepuluh.....aku dan kawan2 menyertai rombongan.......rombongan itu membawa kami ke melaka......di situ...banyak benda yang kami pelajari........mase dalam bas......mase aku tido.........malas nak citer......sekarang mase nak ambil keputusan UPSR......aku berdebar2 giler mase nak ambil keputusan.....mase cikgu umumkan 9 orang yang dapat 5A....aku tertanya-tanya bile mase aku nak ambil keputusan nie....tiba-tiba..........namaku dinobatkan sebagai orang yang mendapat 5A.......aku gembire giler mase aku dapat 5A....mase aku duduk,aku tak dapattahan air mataku......air mata gembira mengalir.......lepas tu kiteorang sujud syukur kepada ALLAH sebab telah memberi peluang kepada kami untuk mencapai kejayaan.......mase kat surau pulak .....ustaz borhan memanggil budak yang mendapat 5A untuk memberikan tips2 untuk berjaya......mula2 ustaz panggil faiz....lepas tu ustaz memanggil name aku......tidak......aku tak tau nak bagi tips untuk berjaya.....bile aku mule je bercakap.....semua orang gelak.......nasib baek la aku tak malu sangat......keesokan harinye.....semua orang tak gembire macam selalu.....sebab mereka nak berpisah.....betapa hancurnya hatiku bile aku nak berpisah dengan kawan2,guru,sekolah dan status aku sebagai murid SEKOLAH RENDAH AGAMA AL-MUNIR......nie lah mase aku tangkap gambar mase pertama kami nak berpisah....nak tengok ke gambarnye???nie gambar1,mungkin tak jelas.....tapi tak pe la.....

Nie pulak gambar yang kedua,yang nie jelas sikit...


nie lah saat2 akhir kiteorang tangkap gambar......lepas tu air mataku keluar......air mata mengalir sampailah wak subari datang nak ambil aku untuk balek ke rumah.....macam tu lah citer mase aku berada di Tahun 6.......segala pahit manis di dalam tahun 6,aku simpan kenangan tu dalam memori dan ingatan aku........SELAMAT TINGGAL TAHUN 6,KAWAN2,GURU2,SEKOLAH DAN AKU.....mase aku berada dalam sekolah dan tahun 2009......BYE.......

0 comments:

Post a Comment